torsdag 25 augusti 2011

Vilja 6 månader

Idag är Vilja 6 månader. Är det någon mer än jag som inte begriper var tiden tar vägen? Min lilla tjej börjar bli stor på riktigt, då hon numera kan sitta själv, äter nästan samma mat som mig och Lars, dessutom så kan hon också förflytta sig, bakåt. Det sistnämnda resulterar emellertid med små raseriutbrott från min dotter, då hon blir frustrerad över att hon kommer längre och längre bort ifrån de föremål som hon vill ha.  
Här är  ditt filmbevis, kära mor.

Så här glad är man om man heter Vilja och är 6 månader

Nu när Vilja är 6 månader hade jag lovat mig själv att göra ett hand- och fotavtryck igen.  Sagt och gjort, först var det bara att blanda till lite trolldeg som jag plattade ut i en bytta. Smörjde Viljas vänstra hand och fot med matolja och tryckte ned dem i degen. Därefter så blandade jag till gipset som jag hällde i och några timmar senar så lossnade gipsskivan lätt när jag vände på byttan och knackade lite lätt i botten på bunken.
Avtrycken i trolldegen.

Avtrycken i gips, skrev dock namnet åt rätt håll vilket resulterade i att det blev bakvänt det åtgärdas genom att slipa bort bokstäverna.


Finaste Vilja i hennes gåstol.

1 kommentar: