tisdag 9 november 2010

Hundar

Hundar är riktigt härliga varelser. Hemma hos oss har vi dubbelt upp, en Nova som blir 5 år i februari och en liten Tyko på 14 veckor. I natt vaknade Tyko ca 04.00 och ville ut, eftersom jag inte hade någon motivation till att torka upp kiss var det bara för mig att kliva ur sängen för att släppa ut honom. När jag gick och la mig igen så tog det en stund innan jag somnade om, men optimistisk som jag är, trodde jag att jag skulle få sova fram till klockan 08.00. Icke! 07.30 vill han ut återigen, det är bara att kliva ur sängen, igen. När jag väl skulle få äta frukosten inne i vardagsrummet så upptäcker jag att Nova har spytt på vardagsrums bordet. Härligt! Till råga på allt upptäckte jag att Tyko kan öppna ytterdörren själv, men lite tur ska väl även jag ha ibland, Nova blev kvar i nya farstun trots att hon kunde ha rymt, bara hon ville, men även hon har väl en gräns för antal rymningar per vecka. 4 verkar vara hennes gräns.

Dagens kommentar: "Roligt att se att du också har lite mage för en gångs skull..."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar