onsdag 14 september 2011

Inskolning för pappan?

Idag är det äntligen dags för föräldragrupp igen. Ska bli så roligt att se de andra små barnen, som givetvis måste ha växt enormt under den här sommaren. Det går så otroligt fort! Temat för dagen är mat, nu äter ju Vilja redan ”riktig” mat cirka 4-5 gånger om dagen så det ska bli intressant om de kommer med några matnyttiga tips.

Igår gjorde jag och min lilla Vilja ett besök på förskolan och hälsade på alla barnen. Det var en lyckad tid vi kom då de äldre förskolebarnen var inne i gymnastiksalen på minigympa, så Vilja fick se sig omkring i lugn och ro, hon iaktog de andra barnen och upptäckte att duplo var något riktigt roligt. Efter de besöket åkte vi tillsammans med Anna till Trysil och åt en utomordentligt god räksallad. Mums! På vägen hem höll sig Vilja vaken i bilen. HELA VÄGEN HEM! Det har då aldrig inträffat tidigare, men, men någon gång ska vara den första.
Lars hade redan hunnit hem när vi kom, så jag hann pussa lite på honom innan jag lämnade över Vilja på hans ansvar, för att bege mig till förskolan för andra gången för att vara med på personalmötet och träffa den nya rektorn. Det verkar som att jag ska börja jobba vecka 42. Härligt! Efter mötet kom jag hem kramade Vilja lite och sa att jag skulle på zumba cirka en halvtimme senare. Lars tittade storögd på mig och frågade -ska du på zumba också? – Ja, jag ska på zumba. Nu vet du hur det känns när du kommer hem från jobbet och vänder i dörren och går ut och fixar med något annat. Svaret jag fick på det var – Ja, men du är ju van. Oj, oj, oj. Viljas inskolning på förskolan är nästan klar och det är ett år kvar innan hon börjar där, men jag tror vi få påbörja inskolningen för att umgås med sin far då det endast är 5 veckor kvar tills han ska gå ner i tid och arbeta 70%. Eller vad tror ni?
Kort från helgen

Farbror Johan och Merete hade en väldigt intressant leksak hemma!

Sann syskonkärlek?

1 kommentar:

  1. Inskolning før far låter som en fin och kul idè.
    Det måste ju kännas jätte skønt att ha Viljas "inskolning" till dagis redan avklarad. Då kommer det kännas mycket bättre sen när hon väl ska børja.

    SvaraRadera