torsdag 15 september 2011

Jag kan själv! Eller?

Jag personligen avskyr allt som har med kladd att göra, kan ju inte ens baka chokladbollar då jag anser att det är ytterst motbjudande att bli helt kladdig om händerna, det är dessutom inte så goda så att det är värt att bli så kladdig. Vilja däremot får kladda, men de flesta gånger blir det inte så överdrivet mycket mat och godsaker som kommer utanför hennes mun, tack och lov. Idag så har vi däremot testat på en ny taktik för att hon skulle äta och det är något som jag absolut inte trodde jag skulle genomföra, förrän jag var mitt uppe i det. Vilja har nämligen fått suttit och paltat i sig maten på egen hand. Det känns som att hon fått mer smak på den varan så jag tror jag gjort ett stort misstag, men så länge hon är nöjd får väl även jag vara det.
Vilja provar på att äta själv. Detta ser ju lovande ut må jag säga.

Attans vilket temperament hon får när hon blir sur, har aldrig sett henne så arg tidigare, hon bara skakade och skrek.

Då bytte vi teknik, undra om det här fungerar bättre?

Jo då. Så här glad blir Vilja när hon själv får kladda med händerna.

Å fint runt omkring blir det minsann också!

Efter en tur i badbaljan så gick vi ut och lekte en stund. Var bara tvungen att testa Viljas nya skor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar