onsdag 28 september 2011

Snart kommer vi Malta! Lite Vilja med förstås...

Imorgon beger vi oss av till Malta, behöver jag ens berätta hur underbart det kommer att bli? Väskorna är i det stora hela färdigpackade, det som är kvar är sådant som jag fortfarande har användning av. Ska bli intressant att se hur Vilja klarar flygningen, men fick lite tips på BVC igår, bland annat att det underlättar för barnet om de ammas vid start och landning.

Som sagt igår var vi på BVC, lillan hade nu dragit ut på längden och var tillbaka på sin gamla längdkurva, hon är nu 66,7 cm lång och väger 7490 g. Allt såg helt perfekt ut, vad annars när det gäller världens mest perfektaste barn! Perfekt är just vad hon är och jag inbillar mig att alla andra anser att deras barn är det mest perfekta och så ska det ju vara. När vi kom ut från BVC så satte jag Vilja i hennes bilstol, men hon vägrade att luta sig bakåt så jag kunde inte spänna fast henne, jag valde då att gå och sätta mig i bilen och spänna fast henne från förarsätet istället. När jag har gått runt bilen ser jag att hon har tagit sin nappflaska som stod i flaskhållaren mellan de två framsätena. Jag kunde inte låta bli att skratta, hon var så söt och så nöjd.
Mammas gofis!

Har jag nämnt tidigare att jag funnit en lösning för att få Vilja att sova hela nätter i hennes säng? Det är nämligen så att hon inte längre får gröt innan hon går och lägger sig, hon får riktig mat istället vid 19.30 sen vid 20.00 så går vi upp i sängen och där ammas hon lite sen så somnar hon i hennes säng och sover till ca 06.30-07.00. Hur bra är inte det? I natt misslyckades jag dock då hon vaknade redan cirka 05.00, men hon somnade omedelbart om i vår säng. Härligt!

Morgonens lek, de där korgarna är riktigt intressanta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar