torsdag 7 juli 2011

Bilåkning

Nu är vi återigen på väg ner till småländska Älmhult och jag känner hur vi sakta och säkert närmar oss slutdestinationen för dagen, imorgon åker vi nämligen vidare till skånska Påarp, tror jag det heter i alla fall, där så ska vi på släktträff. Det ska bli roligt, hoppas att alla Lars släktingar är på deras goa, glada och galna humör som vanligt, då blir detta en toppen helg!  Denna gång är kameran med för att dokumentera hela helgen och veckan som kommer, vi ska nämligen stanna i södra Sverige tills på fredag nästa vecka, skönt att slippa stressa hem.

Det finns flertal faktorer varför jag inte uppdaterat min blogg på senaste tiden.
1.       Jag har pysslat med inbjudningskorten till Viljas dop. Där i ligger det mycket arbete då jag skrivit alla själv och det är några stycken, närmare 40 totalt. Tyvärr kan jag endast skylla denna frånvaro på 11 av dessa då jag gjorde de andra 30 i början av juni.
2.       Jag och Lars är mitt uppe i att renovera vårt hem samt friggeboden ute som ska fungera som gäststuga nästa vecka. Dessutom så blir det några resor för att kunna införskaffa material till byggnation och renoveringen. Det är som vanligt alltså, ingen skillnad.
3.       Vilja har fått för sig att hon ska vara vaken från ca 14-15 på eftermiddagen fram till 21.30-22.30 på kvällen i och med detta så har vi en väldigt kinkig liten tjej hemma om kvällarna. Det låter kanske värre än vad det är, hon är kinkig för att vara Vilja och vill därför ha all uppmärksamhet och energi som finns kvar efter en dag med massor av sysslor.
Finns fler anledningar som jag skulle kunna nämna, men den största faktorn av alla är lathet, tyvärr.  
Vilja i bilen ner



Vilja gillar inte längre att ligga stilla på magen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar