måndag 25 juli 2011

Vilja 5 månader

Idag är vilda Vilja fem månader. Säger det igen, vart tar tiden vägen? Hon utvecklas hur mycket som helst.  Nu har hon lyckats att få fram lite pruttljud med munnen, också, jösses så roligt hon tycker det är, i synnerhet när hon sitter och har mat i munnen vilket innebär att hennes lilla mor och de möbler som finns i närheten blir sprutlackerade med massa godsaker.
Prutt prutt prutt

Axel och Vilja busar på golvet under gårdagen pizzadejt

Vilja provsitter på golvet, ungefär fem till tio sekunder går bra


Liten somnat utslagen i soffan efter det att jag berättat för henne att det inte är farligt att somna

Viljas mormor och Sören har vart här uppe och hälsat på i nästan en vecka för att hjälpa oss med att byta tak, så nu är det endast vindskivorna som fattas för att taket ska vara klart. Jag har hunnit tapetserat hela Viljas rum, i alla fall där min käre sambo har lyckats att få upp gipsskivor, ingen idé att stressa något då blir det bara fel.  Nu går jag och väntar på att han ska fixa så lillan får lite el inne på sitt rum, sedan ska jag äntligen få lägga golvet. Tänk så smidigt det skulle vara ifall jag kunde göra allt själv, så fantastiskt smidigt det skulle vara.
Som ett nytt hus

Just nu är jag fullt upptagen med planering och förberedelser inför Viljas dop som kommer att äga rum den 6 augusti, alltså om mindre än två veckor. Undra om allt verkligen kommer att hinnas med. Funderar även på om vi skulle haft någon form av aktivitet efter dop ceremonin, men vet inte riktigt hur jag vill göra, i så fall är det någon som har ett bra förslag på någon aktivitet?

2 kommentarer:

  1. Ja ni kan ju gifta er....det är väl en bra aktivitet :-)
    Det är inte klokt vad söt hon är prinsessan, jag brukar kika in här ibland och kolla hur hon växer.
    Bamsekramar till er 3. / Pia

    SvaraRadera
  2. Haha :) Ja det är ju också en aktivitet, men jag tror att jag väntar några år till innan jag gifter mig, dessutom så är det så vanligt i min släkt att gifta sig efter dop ceremonin så det blir liksom ingen surprice för gästerna ;)
    Hon är världens sötaste enligt mig! ;)
    Massor kramar tillbaka till dig Pia från oss.

    SvaraRadera