onsdag 27 juli 2011

Dagens läkarbesök

Nu har jag och Vilja varit på läkarmottagningen i Sälen, snart så kanske vi får ett VIP-kort där. Läkaren ansåg att det var milda utslag på mage och rygg, men att hon förmodligen har drabbats av något virus i magen som gör att hon får utslag på huden. Viruset kan även ge blåsor i munnen som i sin tur kan bidra till att hon inte vill äta. Nu är det så att jag inte ens kommer ihåg vad viruset hette och kom inte på några frågor när jag var där och läkaren kändes stressad, han sa dock att vi skulle komma tillbaka om hon blev mer kinkig. Så här i efterhand känns det skönt att jag åkte iväg och en läkare fick titta på Viljas utslag, istället för att gå hemma och tro att det var både det ena och andra. Vi får hoppas att min lilla, glada och pigga Vilja snart är tillbaka igen! Något mer som skulle vara önskvärt är om jag kom på frågorna i samma stund som jag har någon som kan besvara mina frågor framför mig, istället för en timme senare. Typiskt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar