torsdag 14 juli 2011

En mus! En hårig mus!

Efter gårdagens sovmorgon så steg vi upp redan 9.30 idag, förvisso vaknade Vilja 8 första gången, men vi somnade om efter dagens första mål. Härligt! Dagens planer bestod av grillning ute vid Lars mormors sommarstuga tillsammans med Lars moster Sofie, hennes karl Stefan och givetvis Viljas farmor Helen. Tyvärr så ville dagens väder något helt annat så istället för grillning åkte Helen och införskaffade diverse ingredienser samt tillbehör så att vi kunde kasta ihop en pastasallad. När sallad, bröd, chips och dricka var ner packat omsorgsfullt i en plastpåse som så satte vi oss i bilen för att ta oss till båtplatsen som ligger närmast stugan. Färjkarlen Stefan var snabbt på plats för att plocka upp oss. Mycket snällt då vi annars hade fått åkt båt en längre sträcka om han inte hade varit så vänlig, men Lars var inte sen att hjälpa till med den tunga bördan, så det var Lars som rodde till stugan, även hem sedan. Det var en mysig liten sommarstuga alldeles lagom stor, jag personligen anser att det inte finns något bättre ställe att tillbringa en regnig sommardag än i en stuga vid vattnet, då är mysfaktorn hög! Det var väldigt trevligt och det blev massor med skratt under den tid som vi var där och som vanligt när det är roligt så rusade klockan iväg. Det finns bara en liten fyrbent, hårig, svansaktig negativ upplevelse under dessa timmar. Det var en mus som sprang bara någon meter ifrån mig. Ni kan bara föreställa er paniken och skräcken som kröp invärtes när jag fick se den lilla fasanfulla varelse, än värre blev det då jag någon timme senare var tvungen att gå förbi nästan samma ställe som jag hade fått sett denna mus på, bara för att gå på dass. Jag visste inte om jag skulle våga mig på att springa då den kanske skulle kuta ut precis under min fot. Jag vet livlig fantasi, men de är ju så vidrigt äckliga! Usch och tvi! Om jag nu skulle kunna bortse från denna händelse så har det varit en mycket mysig dag. Tack så mycket Sofie, Stefan och Helen för denna dag, detta må vi göra om!


Fixat till morgonfrisyren.

Stugan.

Mysstund.


Dags att åka tillbaka till fastlandet.

Ombord på båten och Lars har precis börjat att ro.

Nu är vi på väg norröver, vi beräknar att anlända i Rörbäcksnäs ca 02.24 imorgon fredag, om allt går som beräknat och det får vi väl ändå hoppas att det gör. Ska bli härligt att komma hem igen efter att ha bott i en väska under en veckas tid nu.

Vilja i bilen när vi kommit 5 km utav de 63 mil som det är hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar