söndag 12 juni 2011

Efter småland kommer Värmland?

Hur är detta möjligt? Kan jag verkligen ha sådan tur två dagar i rad? Ja uppenbarligen. Vilja somnade trött och utmattad efter alla nya intryck igår ca 21.30 och vaknade nu på morgonen 07.30. Helt otroligt! Hur är det då med mig? Jag är totalt utvilad, nästan så att jag tycker mig känna av en tendens till att jag har fått för mycket sömn.  När jag läser statusar på facebook samt bloggar på internet så inser jag att Vilja skämmer bort mig oerhört mycket, då de skriver att de har varit vakna till och från under nätterna med deras små liv. Jag klagar definitivt inte utan passar på att njuta av det så länge det nu kommer att vara.

Under gårdagen så fick Vilja vara hemma med sin farmor och mysa, medan jag och lille Lars for till IKEA och handlade en massa nödvändiga ting så som servetter och ljus. Där efter så blev det en tur in på Willys för att handla lite godsaker till kvällen och några ytterligare nappar till Vilja. Kan någon förklara för mig vart alla nappar tar vägen? Napparna har ju samma tendens till att försvinna som ena strumpan i ett strump-par!  Hur som helst så när vi kom tillbaka till farmor Helen så fann vi Vilja på samma plats som vi hade lämnat henne. Sovande i sin vagn. Det är så skönt att veta att hon sover ett par timmar när jag och Lars är borta, skulle kännas så hemskt och lämna bort henne om hon gallskrek i ett par timmar. Usch hemska tanke.

Nu är vi på väg norröver igen, målet är nu Kristinehamn, där vi ska hälsa på min kusin Sara och hennes Andreas samt Viljas syssling Felicia. Ska bli roligt att träffa dem igen, senast var på Felicias dop i mitten av september förra året. Så hon måste ha vuxit enormt mycket sen sist.
Vilja när hon träffade farmor sin första gången.

Tänk så stor mitt lilla hjärta har blivit. Eftersom vi glömde kameran hemma och då vi har använt Lars mobil som kamera kan jag tyvärr inte dela med mig några av bilderna från denna tripp nu, då telefonen används som GPS.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar