onsdag 8 juni 2011

Min tur dag?

Vilken fantastisk dag. Vaknade upp idag och insåg att det är idag som vi ska åka söderut, närmare bestämt till Skateboda Norrgård, strax utanför småländska Älmhult. Vilja ska få träffa sin farmor igen för första gången på nästan tre månader. Så denna dag skulle jag ägna åt att packa och städa huset så det blir en aning roligare att komma hem igen på söndag kväll. Mitt humör var på topp, men inte Viljas. Hon åt, hon skrek, jag bar henne - hon var tyst, jag la ner henne – hon skrek, hon åt mer och skrek, tittade på tv - tyst. I fem minuter sen skrek hon. Hon fick mer mat hon skrek, jag la henne i vagnen, drog ett par gånger och gick- hon somna. Härligt! Time för packning och jösses så bra det gick. Tvättar Viljas täcke som ska med, tvättmaskinen får hela vår torktumlare i gungning, eftersom den står ovanpå tvättmaskinen, i toppen av detta vitvarutorn står sköljmedelsflaska som på grund av allt svajande far ner till golvet, locket går sönder och kluck, kluck, kluck så rinner den ljusblåa vätskan ut över badrumsgolvet, behöver jag tillägga att den var nästintill nyöppnad. Hur får man lättast upp detta klet? Jag satsade i alla fall på toapapper, för moppen ville inte riktigt suga upp det, inser att det krävs ungefär en rulle med toapapper för att få upp det, ops slut på rullen, sträcker mig efter nästa rulle. Attans rabarber! Det är slut på pappret! Åh! Jag har inte tid med det här. Går ut i köket finner en bunt servetter, tur nu är det inte mycket kvar, men vad är det därför små mörkblåa pappersfläckar? Servetterna pallar inte trycket, de går helt enkelt sönder, men tar jag några åt gången så lyckas jag få upp både sköjmedlet samt de små pappersbitarna. Äntligen klar. Plocka ur diskmaskin kanske, upptäcker försent att jag fått sköljmedel på fötterna som lämnar vackra spår på klinkerstenen i köket. Nej nu tar jag min balja fyller upp med tvål och vatten och tar det där fotbadet som jag har väntat med en månad. Hinner avnjuta hela fotbadet fram med skrubben massera in första foten, då jag hör detta, prutt! Nääeejj! Vilja vaknade upp ur sin skönhetssömn. På återseende.

Vilja och hennes vanligtvis glada humör.

1 kommentar:

  1. Du verkar hålla humöret uppe trots allt.... ;)

    SvaraRadera