lördag 11 juni 2011

Skåne i snabbadrag

I torsdags kl.15.15 befann vi oss på Spyken i Lund och såg när Lars kusin Christoffer sprang ut. Vilja somnade, givetvis, av allt ljud som var där, trots att det blåstes i visselpipor och andra mojänger som lät högt. På kvällen bjöds det på god mat och en riktigt smarrig studenttårta. Behöver jag överhuvudtaget tillägga att Lars släktingar var väldigt nyfikna på släktens senaste tillskott? Som tur är har jag fått låna henne när det har varit dags för mat.
Igår så tog jag, Vilja, Lars och hans moster Charlotte en tur in till Lund där vi införskaffade oss en ny barnvagn till lillan. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med vårt val, nu ska vi minsann vinna SM i barnvagnskörning. Eller inte.  Däremot så är den oerhört praktisk att ha med sig och enkel att manövrera och viktigast av allt Vilja såg ut att stortrivas i den då hon sov en stund i den igår eftermiddag. På tal om sömn så somnade Vilja i sin säng igår när vi ”ungdomar” for till MAX och handlade ett varsitt mål mat, när vi sedan gick och la oss vid elva så åt hon en liten portion mat och somnade om. När jag nu på morgonen vaknade ur min skönhetssömn utav att hon snuttade på fingrarna höll jag på att trilla av pinn när jag insåg att klockan var 8.15. Vilja har alltså sovit 9 timmar i natt. Det var inte igår som jag fick sådan lång sammanhängande sömn. Härligt var ordet. Nu är vi på väg från Skåne och styr kosan åter mot småländska Älmhult.  Det är härligt sommarväder och jag önskar att jag hade kunnat bo mer söderut på sommar halvåret, men det dröjer knappt en månad innan vi far ner hit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar