onsdag 15 juni 2011

Tro rätt tro fel

Efter att ha skrutit över min dotters fina sov timmar så har det slagit tillbaka på mig. Det är inte så att hon inte sover om nätterna, för det gör hon, men igår sov hon endast 1,5 timmar på hela dagen och det var tre tupplurar fördelade på 30 min vardera. Idag vaknade hon en halvtimme senare än igår och jag trodde i mitt stilla sinne att hon idag skulle vara glada Viljan igen, men inte. Trött och kinkig, tog inte bröstet, men pumpade jag ur så gick det hur bra som helst, kruxet var dock att jag inte lyckades få ur så stor mängd mjölk som hon hade önskat då hon bara gav mig någon minut för att sedan övergå till storgråt/gallskrik. För alla er som tror att hon inte kan det så kan jag bara bekräfta att när hon inte får sin vilja genom tillräckligt fort så kan hon minsann skrika. Så till slut så fick hon ersättning, eftersom maten då är klar på 30 sekunder och skriket tonade ut, tyvärr så efter 50 ml mat så återkom gnället så hon fick se på lite barnprogram istället. Tyst satt hon och betraktade de vuxna männen som apar sig på tv1000 drama halva dagarna, så insåg jag att hon inte hade sin napp eftersom hon satt i mitt knä fick hon följa med och hämta den och vi gick tillbaka till soffan satt oss ner för att fortsätta titta på tv. Trodde jag, Vilja började om med sitt skrik. Nu gäller det att tänka till lilla Freddie. Jag hade provat lagt henne i vagnen, i soffan och på bröstet, ingenstans hade hon somnat. Det var nu som hissen for hela vägen upp. Sängen. Jag provar att lägga henne i hennes säng, hon gnydde lite, men inget skrik. Nu ca 15 minuter senare sover hon. Har jag någonstans gjort fel? Är det meningen att små spädbarn ska somna bättre själva i deras egen säng än i deras mors famn? Jag inser att i ett längre perspektiv så kommer jag vinna på att hon somnar själv, men anser att det kan var mysigt att hon somnar i min famn någon gång. Nu när hon sover så ska jag passa på att göra mig i ordning innan jag går och får mig lite mat i magen.
Vilja får en ridtur på Tyko.
Tack Sara för korten du skickade från vårt besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar