fredag 29 april 2011

9 veckor sedan lillan kom

För exakt 9 veckor sedan befann jag mig på förlossningsavdelningen i Falun. Där jag kräktes, svettades och andades för fullt. Några timmar tidigare hade jag lugnt och sansat sagt, mellan två värkar, att det här var väl inte så farligt, att föda barn var ju riktigt roligt. Tro mig när jag säger att det blev värre, men med hjälp av lite massage och mängder av lustgas så kom vår lilla Vilja äntligen ut till slut. Nu 9 veckor senare så kan jag inte längre minnas själva smärtan, självfallet kommer jag ihåg att det gjorde ont, men inte hur ont och det är nog tur. Ett talesätt som stämmer bra in på en förlossning är, åtminstone i de allra flesta fall; Det finns inget ont som inte för något gott med sig.

Idag blir alltså Vilja 9 veckor, hon är numera 55,5 cm lång och väger 4735 g. I genomsnitt har hon vuxit 1,25 mm/dag och gått upp 31,9 g/dag, sen hon föddes, det är inte illa. Ikväll kommer hennes lilla kompis Charlie och hans föräldrar och äter mat med oss, på menyn står grillat kött, potatisgratäng samt panacotta med blåbär och hallon till efterrätt. Så gott!
Bilder från helgen och veckan som var
Långfredag- fest på folketshus och Vilja blev 8 veckor.

  



Påskdagen - Niclas ska bada i Sigtån 



2 månader

9 veckor


1 kommentar: