fredag 15 april 2011

En riktigt slödag

Inte dåligt bortskämd jag är. Vilja somnade ca 23.30 igår kväll, 06.15 fick jag lov att ta upp henne ur sin säng för att byta blöja på henne och ge henne mat, inte för att hon hade vaknat utanför att jag var vaken och insåg att blöjan måste vara full av bajs och kiss. Därefter så har hon, till skillnad från igår, sovit i princip hela dagen. Så hon vet inte att hon har fått suttit i knä på ett flertal av eleverna i skolan, men de kommer nog att minnas det för en tid framöver, har jag en känsla av.
Idag har Lars köpt sig en timmervagn till traktorn i Dala-Järna, ett mycket bra köp med tanke på all ved som han, enligt honom själv, ska hugga denna vår. På väg söderut stannade vi till hemma hos Jenny, Tobias och Axel, eller åtminstone vid deras tillfälliga boende eftersom de stackarna har drabbats av vattenskada i deras nyrenoverade hus, jag verkligen lider med dem. Tänk när man äntligen är så gott som färdig med allt får man börja om från början, det är inte roligt. Axel hade blivit ännu större än sist jag såg honom, ska Vilja verkligen också bli så stor? Hoppas att hon kommer fortsätta med sitt glada humör och är lika glad som Axel är när hon är ett halvår. Han var vaken hela vår vistelse och åt massor och bajsade inget, Vilja däremot hann vi byta 3 blöjor på och hon åt lite grann och sov mest under de ca två timmar som vi var där.
 Dagens bilder
Vilja och Axel 
En som är på uruselt humör och en som är betydligt gladare.

Även om deras humör inte passade ihop idag så gjorde i alla fall deras tröjor det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar