tisdag 12 april 2011

BVC time och zumba

Idag var det dags för oss att ta en tur till Sälen där farbror doktorn fick titta på vår lilla tös, idag gick hon igenom besiktningen utan anmärkningar. Härligt! Vuxit hade hon också gjort, men inte lika mycket som sist som tur är, hon är numera 54 cm lång och väger 4340 g, en ökning på 0,5 cm och 240g, det innebär att hon nu har vuxit 1,3 mm/dag och ökat i vikt 33 g/dag. Känns riktigt bra att hon utvecklas som hon ska och följer sin kurva då blir jag ännu mer stolt över mitt lilla hjärta, om det nu går vill säga.
Innan läkarbesöket så provade jag på zumba, det var roligt, men var inte så lätt att genomföra då Vilja inte tyckte att det passade att sova på förmiddag och jag ville ju prova före jag skulle bege mig in i duschen, men zumban övergick snabbt till magmassage på lilla Vilja och sedan fick hon prova på att duscha. Om hon gillade det? Tror hon tyckte att det var mycket roligare än att ligga i badet då hon numera inte vill befinna sig i liggande läge när hon är vaken. När jag trodde att inget kunde bli bättre, somnade hon i sin egen säng när jag skulle klä mig. Jag har verkligen en dotter som skämmer bort mig fullständigt, så att hon är kinkig för sin mage emellanåt är väl tur så att jag inte blir allt för bortskämd.
Nu på kvällen har jag vart i väg till folketshus och deltagit i zumba träningen som de har där, en aning lättare att koncentrera sig på det som ska genomföras när inte Vilja är i närheten, henne hade jag lämnat hemma med sin far, jag var dock lite orolig innan jag for när jag fick se hur han hade klätt henne efter blöjbytet, men som de säger, shit happens. Naturligtvis så behövde jag inte oroa mig för att lämna henne hemma med Lars hon var snäll och sov hela tiden och hade hon inte gjort det, så hade han väl fixat det ändå.

Så klär Lars på Vilja hennes kläder.

2 kommentarer:

  1. Gilla påklädningen. Nytänkande. :o)

    SvaraRadera
  2. Eller hur?! Får bara hålla med mamma, hon har ju kläder på sig i alla fall.

    SvaraRadera