lördag 30 april 2011

Sista april

Det är så roligt att smida listiga planer. Det som är allra svårast är ju att bevara dem för sig själv, för någon som mig är det helt omöjligt det är alldeles för många som redan nu vet om mina hemliga planer och alla ni som vet, försök behålla dem för er själva, då blir mina planer mycket roligare i slutändan. Varför ska det vara så förbannat svårt att bevara något så roligt för sig själv? Kan det bero på att allt som är roligt blir dubbelt så roligt om du delar med dig av det? Hur som helst så vet nog de allra flesta att jag inte har några som helst problem att dela med mig av mitt eget liv, skulle emellertid önska att jag kunde vara lite mer hemlighetsfull om mig själv, men tyvärr jag är jag och så kommer jag att förbli, som en öppen bok. Nu har jag lyckats frångått det verkliga ämnet för dagen, det som rörde mina planer, riktigt listigt av mig. Hur som helst så längtar jag massor tills de blir förverkligade. Nu ska jag däremot ta mig en promenad till affären och handla lite gott att ta med till svärfar och Viljas farmor av plast, som hon själv uttrycker det, innan det bär iväg mot majkasen. Ha en trevlig valborg!

1 kommentar: