torsdag 14 april 2011

Ett sent inlägg

Dagens toppen nyhet:
Jippi! Idag har Viljas lilla killkompis kommit till världen, så roligt! Som vi har väntat på denna dag, åtminstone jag och Vilja och minst halva byn.
Dagens godaste:
Var lunchen som idag intogs på magasinet som Linda hade tillagat, smarrigt värre. Får väl heller inte glömma glassen som Linda och svärfar bjöd på innan zumban, jag vet att det kanske inte är det allra smartaste att förtära sådant innan ett träningspass, men dålig karaktär? Ja, till förbannelse också, men vad gör det? Jag ammar ju fortfarande.
Dagens bästa:
Igår var Vilja och hälsade på sin pappa på hans jobb och idag var hon med till mammas jobb där det kryllade av nyfikna barn som alla ville se den lilla nallebjörnen, hon ser nämligen ut som en sådan i hennes overall. Var roligt att återse alla barn igen och otroligt härligt att var ute i vårsolen. Får nog bli fler besök där framöver. Sådana fina dagar längtar jag verkligen tillbaka, är ju så inspirerande att jobba på våren, det nästan syns hur barnens nyfikenhet lyser i ögonen.
Dagens roligaste:
Var på zumba, takten hade jag lämnat hemma, därmed så hade fötterna, armarna, rumpan och huvudet helt olika rytmer, men roligt är det i alla fall.
Dagens plus:
Är att Vilja godtog mjölkersättningen när jag var på zumba.
Dagens mysigaste:
Det kommer ändå att bli när jag får krypa ner i sängen med hjärtat mitt. Får väl förtydliga att med hjärtat mitt så menar jag Lars då lillhjärtat är Vilja.
Dagens sämsta:
Vilja har tappert kämpat för att hålla sig vaken hela dagen och har nästintill lyckats, om vi bortser från några få tupplurar på max 20 min och därför redan nu håller på att somna in i hennes nattsömn. Jag kan ju vända på det och tycka att det är positivt då dagens mysigaste stund kommer en aning snabbare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar