lördag 16 april 2011

Zumba, zumba

Lördag morgon och jag har redan hunnit med massor av sysslor. Vilja har ätit sin frukost, 2 gånger dessutom först ca 5.30 och sedan vid 7.30, jag och Lars har intagit vår frukost. Lars har varit ute och sprungit då han nu har inlett sin träning åter igen. Under tiden som han var ute och sprang samt duschade jag och genomförde två zumba pass som tog ca en timme.
För att besvara din fråga Mari, så vann jag för ca två veckor sedan ett zumba på tradera som jag har hoppat omkring till här hemma, det är vansinnigt roligt. Det ingick tre olika workout DVD-skivor, instruktionsbok samt hantlar, dessa har jag ännu inte vågat mig på att prova då jag vill kunna genomföra stegen mer korrekt först. Dessutom är det positivt att jag kan anpassa tiden att genomföra ett pass utifrån Viljas mat-och sovklocka. Så slutsatsen är att om du har tid, utrymme hemma och självdisciplin, eller en karl som peppar dig, så tycker jag absolut att zumba är något att ha hemma då det även finns förslag i instruktionsboken på hur ofta du kan genomföra träningarna, även förslag på kost.
Nu blir det däremot en välbehövlig genomgång av detta hus då det är vår och med det så kommer det in väldiga mängder av grus och som det inte vore nog så har vi sådana där fyrbenta varelser som säger voff och delar snällt med sig av sin päls på golvet.

2 kommentarer:

  1. man kanske skulle köpa en sån då, går ju på zumba på friskis o svettis men d e ju så satans kul så ja kanske ska börja köra hemma me=)=)
    Vi får se!!
    Kramar om

    SvaraRadera
  2. Var kan man köpa dvd? Verkar hur kul som helst!

    kram farmor Helen

    SvaraRadera