onsdag 6 april 2011

Magknip

Jag kan omöjligt förstå varför vår lilla Vilja ska ha så ont i magen.  Har idag masserat och gjort det mesta för att hon ska slippa ligga och kvida, nu tycks dock det värsta gått över och hon ligger tillsammans med sin far och sover på soffan båda ser ut som de har haft en ansträngande dag. Magknipen tycks vara värst under förmiddagen och mitt på dagen, eftersom hon inte har något som helst problem att sova om nätterna, i natt så sov hon från 23 fram till 5.15 i sin egen säng.
Så här fick jag henne att somna på eftermiddagen.

Nu funderar jag om det finns någon som har något tips på vad jag mer kan göra för att undvika hennes magknip, så är ni varmt välkomna med tips. Jag har som sagt var testat massage, tagit upp hennes knän mot magen och haft dem kvar där korta perioder (något som ser ut att vara riktigt skönt), magdroppar, fått henne att rapa och burit henne på armen med hennes mage mot armen, men som sagt var har du några andra idéer som skulle kunna fungera så mottages dem mer än gärna.

3 kommentarer:

  1. Hej gumman! Jag kommer ihåg när viggo var liten och hade man knip och problem med magen. Och det var du som fixa det med att masera hans mage :) kommer inte ihåg vad du gjorde men det hjälpte. Men med hugo var du inte med så jag körde på dropparna (som jag nu inte kommer på vad dom heter)och masera magen. Vet att detta kanske inte är till någon hjälp men jag kom och tänka på det när jag läste om lillskruttan. Många kramar Fia

    SvaraRadera
  2. Bajsdansen e en bra grej tycker ja.. finns film på min blogg när Andréa dansar den med Liah..
    Men d e ju som massage fast med benrörelser o så..
    Hoppas ni hittar en lösning<3

    SvaraRadera
  3. Tack så mkt Mari :) Massagen hade jag testat men inte benrörelser på det sättet. Kan vara värt att prova :)

    Jo Fia, kommer ihåg att ja masserade hans mage, det var det första jag kom att tänka på när hon började få ont i magen, men var inte lika effektivt på den här donnan ;)

    SvaraRadera