onsdag 13 april 2011

En underbar dag eller en skit dag?

God morgon världen. Visst är det helt underbart att få vakna upp till en ny dag redan 06.40, då det är allmänt grått utanför fönstret och du kan höra hur hundarna skäller i hundgården. Inte nog med det, när du väl tagit dig upp ur sängen och ner till bottenvåningen av ditt palats så byts din dotters glada morgonhumör ut mot ett mer tröttkinkigochtycksyndommighumör, till råga på allt känner du av de där små muskelgrupperna som du bara har hört talas om att somliga människor har, men som du själv inte hade en aning om att även du bar på, märkligt.
Jag skulle kunna vara optimistisk nog och säga att solen kan tränga sig fram ur de där molnen om ett par timmar, min dotter kommer vara på ett strålande humör om hon får sova ytterligare en stund och hundarnas fina stämma kommer inom snar framtid bytas ut mot fåglarnas glada kvitter, de där små muskelgrupperna som känns, är ett positivt besked på att de finns där och vill vara med i utvecklingen framåt bara längtar tills nästa zumbapass. Alternativet är att se det från den mörka sidan att vi har ett allmänt dåligt väder i denna del av landet och att det troligen kommer att regna även idag i värsta fall kommer det även vara snöblandat regn, min dotter kommer att vara på uruselt humör när hon vaknar och hundarna kommer att stå och skälla åt deras förbannade gropar hela dagen, som vanligt och de där partierna i framförallt sidan av magen kommer att pina mig resten av dagen, aldrig mer zumba.
Samma sak, men ur olika perspektiv och det bästa är att du själv får välja hur du vill se på tillvaron i ditt liv. Ta dock med in i din tankeberäkning är att ditt humör smittar av sig på andra oavsett om det är positivt eller negativt.
Nu ska jag däremot få lite gjort i mitt lilla hus innan liten vaknar till liv, för då ska jag få henne att le sitt finaste leende någonsin, liksom hon gjorde igår. Ack så lätt en kan smälta.

1 kommentar:

  1. har du beställt hem zumba från tvshop? e den kul??
    kramar från oss

    SvaraRadera