fredag 20 maj 2011

12 veckor och barnvakts time

Hur fort rusar tiden iväg, egentligen? Idag blir mitt lilla hjärta 12 veckor, hon blir bara större och större, det är tur att människan inte utvecklas i sådan rask takt under hela sin levnadstid, då hade livet varit alldeles för kort. Nu när hon är tolv veckor så ska jag och Lars åka till Experium, Lindvallen, för att se Pirates of the Caribbean 4, ska bli riktigt roligt, synd att jag inte kommer ihåg 3:an. Vilja ska få vara hemma hos sin farfar medan vi är på bio i drygt 4 timmar. Så för tillfället förbereder jag mig mentalt för att lämna bort henne. Under den 1,5 timmen som jag lämnar henne till Lars 2 gånger i veckan, hinner jag sakna henne massor och är hon inte hemma när jag kommer hem, känns det ännu mera märkligt. Hon är ju alltid med mig alla andra timmar, men det går nog hur bra som helst. Hoppas jag.

Idag har vår lilla stövare befunnit sig innanför hundgården hela förmiddagen, han har inte försökt att ta sig ur, vad jag har sett. Undra om detta kan bero på elstängslet som Lars satte upp i hundgården igår mån tro? Hur som helst så ligger han där inne alldeles lugnt och tyst, det är tur för det finns då inget värre oljud än en stövare som gnäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar