måndag 2 maj 2011

Härliga måndag

Vilken underbar dag, redan, känner på mig att det här kommer bli en riktigt bra vecka. Vaknade 05.48 av att Vilja fortfarande låg i hennes säng och var lite hungrig, hon åt och jag somnade om för att sova fram till 9,30 då rektorn ringde och väckte mig och berättade att jag har fått en tillsvidare anställning, detta innebär att jag numera vet vad jag ska göra efter min mammaledighet, ska fortsätta att arbeta på förskolan med alla de underbara barn som vistas där. Anser att det är både positivt och negativt att Vilja ska börja på samma förskola som jag arbetar på, men det blir nog bra det dröjer ju trots allt tills nästa höst, nu ska vi däremot bara vara hemma och mysa.
Dagens sov ställning, lite svårt att få något gjort.

Nu har min lilla prinsessa somnat återigen, efter att ha kämpat emot tröttheten under den senaste timmen, ska den närmaste timmen ägnas åt att, stryka och vika tvätt samt att tvätta några maskiner tvätt till. Det är helt otroligt hur mycket tvätt det blir av tre personer, det krävs nästan en heltidsanställning för att hålla tvätten borta. Som inte det vore nog hade vi dessutom haft stort behov av en snickare som gick här och arbetade heltid. Projekten just nu är att:
1.       Få ordning på farstukvisten, med andra ord bygga staket och trapp, sätta hörnklossarna/knutarna och måla.
2.       Regla ut vägg i Viljas sovrum, samt att skruva upp spån och gipsskivor, sätta upp nytt tak, tapetsera och lägga nytt golv.
3.       Byta tak, bort med det gamla och regla om eller något åt det hållet för att få längre takutskott och på med plegel.
4.       Bygga en veranda på sydsidan av huset, med isolerat golv och med glasväggar som är öppningsbara.
Det är tur att det inte är mer saker som ska hinnas med denna vår, sommar och höst.

2 kommentarer:

  1. Lillasyster kommer och fixar tvätten åt er i sommar :)

    SvaraRadera
  2. Det låter helt perfekt det ju! :) Du e varmt välkommen!!!

    SvaraRadera