fredag 13 maj 2011

Lill hjärtat

Den mest sötaste och gulligaste varelse som för det mesta har ett leende på sina läppar och babblar en massa på sitt alldeles egna språk har nu förvandlats totalt, vad som ligger bakom denna förvandling tros vara en tillväxtperiod. Istället för de glada minerna så är underläppen till större delen av dagen över överläppen och putar lite lätt ut, hennes joller har förvandlats till skrik och gråt som får hennes far, som vanligtvis är lugnet själv, att tacka högre makter att han arbetar om dagarna och därmed inte behöver vistas i detta oljud alltför länge och han är även snabb att räcka tillbaka henne så fort jag genomfört de sysslor som jag inte kan utföra med henne på armen. Något som stärker mina teorier att det rör sig om en tillväxtperiod är att hon äter och äter som aldrig förr, det är inte likt henne, hon har aldrig ätit många mål per dag, vilket har fått mig att fundera inför vägningarna på BVC om hon överhuvudtaget har ökat i vikt, men det har hon ju ständigt gjort så antagligen har hon fått i sig tillräckligt under de korta stunder som hon har ätit. Nu äter hon med ca 1 timmes mellanrum under dagtid, men sover från ca 21.30 till 04.00 Som tur är så kan även jag tänka positivt emellertid och vet att det här endast är en fas och om ungefär 2 veckor bör hon ha tagit sig genom detta stadium, då är hon förhoppningsvis lite tjockare, lite längre och har sitt glada humör på topp igen! Mammas lilla hjärta är just vad hon är.

1 kommentar:

  1. Lillhjärtat! Ja, hon e väl för go'
    /Kramar

    SvaraRadera