måndag 23 maj 2011

Vilja och ninen

Min lilla underbara dotter börjar bli riktigt världsvan. Hon vet då absolut hur hon ska bete sig och charma alla som hon möter. När hennes far nu i helgen var och röjde pass inför höstens älgjakt och gjorde en massa andra saker som inte lämpar sig allt för väl med små barn i närheten så tog vi vårt pick och pack och for till mina hemtrakter. Först så bjöd min mormor på köttfärsrullader med skinka i samt sås och potatis, underbart gott! Sedan gjorde vi ett besök hos min farfar och fikade lite och surrade desto mer. Därefter så åkte vi hem till Madde och satt och babblade om allt och inget, Vilja somnade vid 11 och Madde malde på fram till halv två på natten, medan jag själv var from som ett lamm, behöver jag säga att det bidrog till en seg gårdag? Vi tog en vända förbi min lilla mor där hon bjöd på cheesecake med blåbär, det finns vissa som har det bra när de är ute och far! Det blev även ett stop på el giganten för att köpa den efterlängtade torktumlaren. Nu inväntar jag bara installatören, det vill säga Lars Persson som han numera heter, ska komma och ställa i ordning den.
Vilja försöker allt oftare byta ut nappen mot sin hand, den måste vara riktigt god.

När jag och Vilja sov hos Madde i lördags så sov Vilja med sin kanin på riktigt, för första gången. Den har ju alltid legat i hennes säng, men nu så började hon snutta på den istället för nappen. Jag tog bort kaninen från henne, men då tog hon tillbaka den och när vi vaknade 04.11 på söndagsmorgonen så låg hela kaninen över hennes lilla nuna, stackars liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar