torsdag 19 maj 2011

En lysande dag

Så underbart fantastiskt det känns efter ett träningspass, så fulladdad med ny energi! För ovanlighetens skull steg jag upp innan dess att tuppen gal idag. Därefter har dagen gått på i ett, först så rymde vår lilla stövare ur hundgården, igen, efter frukosten var han dock tillbaka på gården. Sen har Lotten varit här och sett till att vi numera har fikabröd till kaffet, det är inte illa då jag knappt tagit mig tid att baka sen det att Lars har börjat arbeta igen. Vi har dessutom blåst såpbubblor och tagit en promenad med Vilja och bägge hundarna. Det var minsann en utmaning även de då vi gick i skogen där de fanns gott om rötter, gropar, stubbar m.m. som gjorde att vagnen blev en aning instabil emellanåt dessutom underlättade det inte att ha med dessa två hundar som inte vet hur de ska gå i koppel. Nu är jag i alla fall nedslagen i soffan och känner mig helt nöjd med denna dag från början till slut. En härlig känsla må du tro!

Lottens glada humör har smittat av sig till Vilja som har lyst som en sol hela dagen och skrattat åt sin fasters alla roliga miner!

1 kommentar: