tisdag 31 maj 2011

3 månaders vaccinationen

Nu är jag nervös. Gör jag verkligen rätt? Det är nämligen så att Vilja ska idag vaccineras med dos 1 av difteri, stelkramp, kikhosta, Hib och polio. Önskade att jag vore ännu mer påläst och jag vet att Lars är lika tveksam till detta som jag, men just nu känns det som vi bara följer med strömmen och gör det som läkarna vill att vi ska göra. Är väl ganska överens med mig själv om att denna spruta ska hon ta, men varför egentligen? Däremot så ska jag fördjupa mig ordentligt inför MPR vaccinet vid 18 månaders ålder. Det borde jag ju ha gjort inför idag med, men vet inte vart all tid tar vägen. Nu ligger i alla fall Vilja snällt i vagnen och sussar helt ovetande inför vad som komma skall. Som tur är kanske. Eftersom jag själv inte tycker om sprutor så ska Lars få ta egen bil med sig till Sälen och hålla Vilja i handen, sen får han ta sig tillbaka på Näset och jobba då jag, Vilja, Anki och Charlie ska vidare till Transtrand på föräldragrupp. Det ska bli riktigt spännande och intressant. Som jag har längtat! Ha en trevlig dag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar