onsdag 4 maj 2011

En tripp genom Svealands (nästan) alla landskap

Igår gjorde jag och Vilja en liten road trip på en så där 53 mil, det är tur för mig att jag har en så snäll dotter som endast vaknar när bilen är avstängd. Vart åkte vi då igår? Först så for vi till Lima för att väga den lilla tjejen sen åkte vi förbi Vansbro vidare mot Filipstad och köpte en resesäng åt lilla Vilja, vidare förbi bland annat Kopparberg för att sedan ta ett stopp hemma hos kära Mikkiz och hennes barn i Avesta, fort som attan åkte vi därifrån för att hinna svänga in på Ikea i Valbo och köpa en madrass åt Vilja, till slut ca 20.40 anlände vi till min mor i Mehedeby och bilen var nu nere på halvtank. Grymt bra kört av mig! Min mor var inte hemma vid denna tidpunkt, faktum var att hon ovetande om vår ankomst fortfarande var nere i Turkiet och väntade på att planet skulle ta henne hem mot kallare breddgrader. Döm om hennes förvåning när hon fann mig och Vilja i hennes sovrum när hon kom hem 04.30 nu på morgonen, jag och Vilja hade vaknat ett par minuter tidigare då hennes mage hade ropat på mat. Surprise surprise!

I Lima visade vågen igår 4920 g och längden var nu hela 56,7 cm vilket resulterar i en vikt uppgång på 31,3 g i snitt/ dag och en längd ökning på 1,3 mm/ dag i snitt.

Viljas nya säng

Idag har jag och Vilja gjort ett litet besök in till Tierp där vi åt lunch tillsammans med Pernilla och jag passade givetvis på att prova samt köpa några Mary Kay produkter. Därefter så for jag och Vilja vidare till barnboden som Marina äger, där fick jag en grymt fin mössa, tack snälla du, naturligtvis kunde jag inte motstå att köpa lite fina sommarkläder till lill skruttan, så nu kommer hon vara absolut sötast på beachen. Nu är vi hemma hos mamma och myser innan vi far till min farfar ikväll.

Provning av mössor

Mössa med 50spf, bra till sommarens soliga dagar


Vilja gladfis i sommar utstyrseln

Gäller att hålla tungan rätt i munnen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar